Sivut

maanantai 7. toukokuuta 2012

koulumestaruudet

Heippa!
Siis menin tallille kauheen ajoissa buffaa järkkäämään. Kisat alko pikkuhiljaa ja menin pollee laittamaan valmiiks. Aika jotenki jäi vähän lyhyeks, enkä ehtinyt edes häntää selvittämään. Noh, vaikka Bambi ei ollu niin panostamisen näkönen vaikka kamoja pesinkin, olin mä sentään ihan tiptop valmis. Sit vaan mentiin verkkaamaan.

Bambi oli verkassa ihan ok. Tein pohkeenväistöjä, parit avot herättelemiseks. Sit tein kans pätkii K.N:stä, kuten laukannostoja tietyistä kohdista, lävistäjiä, loivaa kiemuraa, pitkiä seisomistaukoja (B on liian kärsimätön). Oltiin nro 13 ja pian tuliki meijän vuoro. B oli verkassa vähän riehunut, protestoi nimittäin kannuksia, ei se ennen oo tollain. Laukannostoissa usein potkas ilmaa, jolloin pysäytin sen ja nostin uuden laukan. Kerran se jopa potkas aitaa.... Ei ollu eilen missään vaiheessa kunnolla avuilla, eikä polkenu kunnolla takaa. Mut muuten oli ihan kiva... Verkkakuvia:





team donkey








Sitten, radalla Bambi oli vielä hirveempi. Ei kuunnellu apua lähes ollenkaan ja olin itekkin niin jännittynyt. Tää meni nyt ihan päinvastoin ku meijän viime koulukisoissa, verkassa oli aika kauhee mut radalla kunnon kouluratsu. Tuomari oli kauheen tiukka, joku heppa oli vähän laiska ja se ratsukko sai hylätyn (kai siinä oli muutakin, mutta näin mulle kerrottiin). Minä ja Bambi saatiin siis 53.20%, pisteitä 133. Eli ei mikään hyvä, vaikka parannusta viime KN:ään (Maxin kanssa 45%). Loppusanathan pitäis olla tsemppausta ja kehuja, mutta sain aikalailla negatiivista palautetta, kuten moni muukin.

Viime koulukisoissa oon sijottunu, mut nyt kun oikeesti halusin sijottuu (koulumestaruudet kun oli, oltais jopa saatu pokaali...) niin näin ei käynyt. Voittajalla oli joku 66% ja mä itse olin jossain puolessa välissä tai alempana. Eli ei onnistunut tältä erää. Verkan jälkeen B oli kuitenkin ihan super, jolloin oikeesti tajusin miten sitä ratsastetaan. Sitä on vaikee kertoo, mut koitin loppuverkassa eri ratsastustyylejä ja löysin sen oikean. Liian myöhään vaan. Ehkä ne esteet sopii mulle sittenkin (vaikka en ookkaan sijottunu kovin usein).

Ratakuvat, jotka on aika järkkyjä:

tasanen pysähdys sentään, jee!

tää oli kyllä oikeesti hyvä pysähdys, vaikka
noi takajalat harottaaki











Kuvat on ottanut siis Ada, kiitos! :)

Olin Husössä sit kisojen loppuun, eli pääsin himaan 21.30.... Sit tuli ihan älyttömän kylmä ja vesisade ja piti kouluaitoja alkaa purkaa. Höpöteltiin pitkään vaikka mitä väsyneinä ja kyllästyneinä koko pv. Huhuh. No, tiistaina on siis tunti (jos menen, kokeiden takia) ja torstaina Talmassa. Kiitos ja kumarrus, ratavideoo en saa ladattua ollenkaan koneelle, et sitä ei ollenkaan tuu :/ heippa!

6 kommenttia:

  1. ketä teil oli tuomarina? ei vaikuta kivalta :/ mut ens kisois paremmi!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hanna-Riina Korhonen, jos oikein muistan. Tosi tiukka arvosteluissa, mutta jokanen tapansa mukaan. Jep, toivottavasti :)

      Poista
  2. '' You suck stupid '' :D Ihana toi uusi takki, eikä bambikaan pöllömältä näytä(:

    VastaaPoista

Kommentoi ihmeessä, mitä pidit! :)