Sivut

maanantai 12. joulukuuta 2011

Kilpailupäivä

Moikkaa,
eilen heräsin joskus 7 jotta kerkeisin puol yheksäks tallille rakentamaan rataa, koska kaikki husöläiset jotka kilpailee on myös toimihenkilöitä. Harjottelin samalla radan nii ei tarvinnu siihen aikaa varata myöhemmäks. Katoin siinä sit 40cm verkkaa ja muutaman radan, ku lähin harjailemaan ja hoitelemaan Bambia. Mä siinä sit harjasin sen huolellisesti läpi, selvitin harjan ja hännän ja venytin kunnolla. Ehin mä sitä hierookki hetken. Aikaa oli vielä pari tuntia joten menin takas maneesiin kattomaan kisojen kulkua. 40cm:ssä oli 3 verkkaryhmää ja katoin viimeseen asti. 60cm:ssäkin oli 3 ja mä olin tokassa, nii menin sit ekan aikana laittamaan Bambin kuntoon ja itteni samalla. En ehtiny seistä muitten verkkalaisten kaa ulkona ku viitisen minuuttia kun jo päästiin sisälle.

Alotin verkassa melkeen suoraan ravissa , ehin talutella jo hetken ulkona. Sitten pätkä laukkaa ja pari kertaa este siihen suuntaa, suunnanvaihdos, ravia ja laukkaa ja pari kertaa este siihen suuntaan. Harmi , meijän verkkaesteet oli vaan jotain 50cm, toinen nipinnapin 60.

Mä olin sen verkkaryhmän viimenen, joten onnekseni näin kaikkien radan. Esteiden nro seiskan ja kasin välillä oli useilla ongelmia, ku siinä tiet oli aika huonot, usein hevonen käänty itestään väärään suuntaan (näätte videosta). Aika nopeita aikoja, mun lisäks hevosia oli vaan pari siinä verkkaryhmässä. Ponit oli niin nopeita et niitten aikaa oli vaikee päihittää.

Rata meni mun mielestä tosi loistavasti! Perusrata ja uusinta molemmat puhtaasti, reippaassa temmossa. Tein aika isoja teitä ja yritin uusinnassakin ratsastaa mahdollisimman kauniisti ja siististi, koska tein samalla C-merkin esteosuutta. Hävisin vaan pari sekunttii voittajalle, sen verran nopee aika, jos oisin tehny pienemmät tiet ja yrittäny niin nopeesti ku voin nii ois ollu varmaa iha hyvä suoritus. :) Noh, ei se mitään, oon tyytyväinen mun 0-0 rataan ensimmäisissä kisoissa Bambilla. Gia sano että ens kerralla 80cm. Hope so Bambin selkä on sit ok.
Kaiken tän jälkeen, Bambi oli tyytyväisenä karsinassa ja mä ostin ruokaa. Jouduin olemaan vielä toimihenkilönä kisojen loppuun asti, luokat 80cm, 90cm ja 100cm. Olin ajanottajana ja lopuks korjasin rataa.

Seuraavassa videossa näätte sitte aluks verkkavideoita ja kuvia, sitte lopuks rata :) Kahta ekaa kuvaa ei näy, en tiiä miksi. Mutta, kuvia ja video, kiitos kuvaajille! Kuvat (c) Eerika, videot (c) Jennie.

verkkaeste, 55-60cm

verkkaeste, 50cm



verkkaeste, 55-60cm

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi ihmeessä, mitä pidit! :)