Sivut

lauantai 25. toukokuuta 2013

Vastaukset!

Este vai kouluratsastus?
Vaikka meenkin ja kisaankin kouluratsastusta, on esteet aina olleet se mun juttu. Rakastan vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Ja mähän oon estevalmennuksessa ;)


Kisaatko Reetun kanssa?
Ei, me ei edes vakituisesti harrasteta mitään lajia. Joskus saatetaan käydä esimerkiksi hallilla agilityilemassa muttei sen enempää. Jos mulla ei olis ratsastusta ja/tai koulua, ihan varmasti harrastaisin. Esteenä just on ajan ja rahan puute.



Lempi vuoden aika? 
Kesä. Talvi on ihanaa aikaa mutta vain hetken.

Kauanko oot ratsastanu?
Aloitin kun olin 6v eli tänä kesänä tulee 11 vuotta! Hui.

Kui pitkä sä oot? 
Luultavasti 175cm tai jotain sinnepäin.

koulusatula vai estepenkki?
Koulusatulat on mun mieleen, niissä pystyy istumaan niin syvälle ja mukavasti.

Millo alat menee koulukisois aata?
Tuskin ikinä!

Kutsuuks tuntsareiden mestaruuskisat?
Kutsui joo, koulumestiksiin en päässyt kun olin Barcelonassa. Estemestiksiin kyllä, huomenna!

Miks et oo kouluvalkus?
Ei mulla ole rahaa maksaa koulu- ja estevalkkua.

Luuraaks Husössä joku hepsu, jonka kyytii et oo viel eksyny?
Poneilla en ole mennyt (paitsi Jojolla, Lucialla ja Ossilla joo), mutta hevosista Erkillä, Sulolla, Ollilla, Turbolla, Tanella, Lilolla, Turrella, Capolla, Viuhdilla ja Touholla en ole vielä mennyt, enkä kyllä niillä yksäreilläkään. Limun selässä oon ollut vaan sen 2min.

Haluisitko oikeesti oman hepsun vai riittääks muutama kerta viikossa?
Kyllä oma hevonen olis ihan mahtavaa.

Mite kaua kestää viel et oot kaheksantoist?
1vuosi ja 4kk (hyi oon vanha!)

miks me ei olla nähty pitkään aikaan? ):
Vooi Jenni, siksi et ollaan molemmat kiireisiä lukiolaisia :( ikävä <3

Millainen on hyvä estehevonen?
Hevonen, joka kuumuu tarpeeksi imeäkseen esteille ja pysyäkseen radalla skarppina, muttei kuitenkaan liian kuuma joka riistäytyisi käsistä. Hevosen olisi kanssa hyvä olla rohkea ja luotettava esim. erikoisesteitä ja esteiden ympärillä oleviä häiriötekijöitä varten ja varma jaloistaan. Kuuliainen ja ponnua saisi olla tarpeeksi. Tulee mulle tästä mieleen meidän Kinkku... :) vaikka tosta kuuliaisuudesta en menisi takuuseen, ainakaan meidän radoilla

Sama kysymys kouluhevosesta.
Mun mielestä hyvä kouluhevonen osaa paitsi vaativat koulukiemurat, myös on luotettava ja ''antautunut'' ratsastajan avuille ja ratsastukselle. Hevonen, joka ei fuskaa vaan antaa kaikkensa pienimmillekin ja helpoimmillekin tehtäville ja aina yrittää miellyttää kuskia.

Miltä hevoselta olet oppinut eniten, mitä ja miksi?
Toisaalta Talmasta löytyy esimerkiksi Pimu ja Rodeo, joiden kanssa olen oppinut kaikki alkeet. Pimun kanssa oppinut ratsastamaan eteenpäin pyrkivää hevosta, ja Rodeon kanssa laiskaa, ''säikkyvää'' hevosta. Toisaalta, Sepon kanssa Husössä opin esteratsastuksessa ehkä eniten, sillä Seppo on sellainen hevonen, ettei sitä saa jättää hetkeksikään yksin, ja jotta pystyttäisiin kunnolla suorittamaan esterata, mun pitää olla siellä se joka tekee suurimman osan, enkä saa vain matkustaa.

Mitä suunnitelmia sulla on kesälle?
Bingon ratsastus kesällä joka viikko, pidän hauskaa ystävien kanssa ja sitten on tietenkin tuntsarien SM-kisat elokuussa, joihin mennään Kinkun kanssa.

Kiinnostaako ns. toisinhevostelu? (Mikä tahansa muu hevosharrastuksen muoto kuin koulu- tai esteratsastus, esim. western, maastakäsittely, hevosfutis...) 
Haluaisin koittaa westerniä, myös vikellystä ois hauska kokeilla! 

Mikä ja miksi/miksi ei?
Westerniä olisi upea koittaa, mutta mieluiten jossain jenkeissä tai jossain, missä on maailman parhaimpia western-hevosia ja taitavia länkkäriratsastajia. Vikellystä siksi, että olen harrastanut kaikennäköistä voimistelua, hevosen selässä se olisi vielä mahtavampaa, uskoisin. Maastakäsittelyä oon entisen vuokrikseni Maxin kanssa harrastanut Talmassa ja sitä voisin tehdä vielä lisää. (uusimmille lukijoille, blogin nettiosoite tulee juuri tästä vuokriksesta). Jotain kärryillä ajamista olisi jännä kokeilla kanssa.

Kerro hauskimmasta/hurjimmasta/tms. tippumisestasi.
Hauskimmasta tippumisesta tulee mieleen se, kun joskus kaaaauan sitten hyppäsin Maxilla Talmassa esteitä ilman satulaa, ja mulla oli sillon vielä ihan kauheen huono tasapaino ja tipuin sieltä esteen jälkeen jaloilleni maahan. Sen lisäksi Maxi lähti mun käsistä karkuun heti sen jälkeen... Pistän videon linkin tästä tuohon alle kun en saa sitä tänne ladattua!


Hurjin tippuminen? Mulla niitä ei onneksi ole ollut, toi viimeisin tippuminen Kinkulta poski edellä maahan oli aika inhottava, voisin laskea sen hurjimmaksi.


Maxilla Antti Jurvasen valkussa joskus vuonna 2011
Hankalin ratsastettava husössä?
En ole mennyt läheskään kaikilla enkä voi tietää periaatteessa kuka on hankalin, mutta itselläni Tahvo ja Danny ovat olleet haastavimpia. Mutta olen nähnyt kun Dannylläkin mennään ihan superhienosti eikä sen ratsastajilla ole mitään ongelmia.


Miks oot nii hyvä et sijotut nykyää suunnillee joka kisois?
En sijotu...

Eiks ookki ihanaa ku Eme tuli separoimaan siihen tiistain kasin ryhmään? <3
On ihkuu <3

Mikä on kivoin poni Husöstä? (vinkki: esim. sellanen musta)
Jojo! Ja Lucia on jees..

Tiiätkö vielä mitä aiot/haluut tehä lukion jälkeen?
En tiiä apua tämmöset jutut on niin ahdistavia kun on ihan hukassa..

Kuka on sun suosikkikilparatsastaja?
Oon fanittanut pitkään Australialaista esteratsastajaa Edwina Tops-Alexanderia mut en nyt sit tiiä sen tarkemmin, kaikkii suomalaisii ja Husöläisii ;)

Robin vai Justin Bieber??
Emmä tiiä, molemmat on niin ihania... :/ ehkä JB vie voiton, sori Robin!

Jack vai Finn Harries? :DDD
Finn, Finn, the better twin... ;)

<3

Mikä kamera sulla on?
Mulla on Canon 1100D järjestelmäkamera ja sitten joku Pentax Optio digikamera, jota en kyllä käytä ikinä...

Oletko aamuvirkku?
Olen mä aika aamuvirkku jos mulla ei ole paljon univelkaa. Viikonloppusin herään siinä 7 aikaan kun koulurytmi jää päälle.

Kuinka paljon nukut yleensä yöllä?
7-8 tuntia

Millä nettisivuilla käyt eniten?
Eniten Facebookissa, mutta sen lisäksi Bloggerissa, Youtubessa, Wilmassa, Hotmailissa, Tumblrissa, Twitterissä...

Onko tämä eka blogisi?
On

Miksi kirjoitat blogia?
Jotta voin jakaa mun ajatuksia ja kokemuksia ihmisille ja onhan tää samalla vähän niinkuin päiväkirja.

Top 3 ponia/hevosta husöstä?
Kinkku, Korppu ja Seppo, tuossa järjestyksessä.

Kuinka monta kertaa viikossa ratsastat?
2-3krt, kesällä enemmän ja poikkeuksiakin on.


Mikä kännykkä sulla on?
Nokia N8 (älkää hankkiko...) mutta saan parin viikon sisällä uuden.

Kiitos kaikille kysymyksistä :)

8 kommenttia:

  1. oih minkä kännykän saat? ja sun pitää mennä tanelil ainaki!! ja capol! +toi putoominen oli säälittävä, haluutko esittää uusinnan tiistaina jos hypätään :DD

    ps. ai et sijotu tyylii joka kisois, kato tota sun kisakalenterii.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emmätiiä, keksin jonku kivan ku käydää Soneral ;) varmaa Samsung tai iPhone, oon kyllästyny Nokiaan.. :D ja älä nyt, olin iha mestari tolloin ja toi oli mun tyylinäyte :3 voin näyttää sulle vielä säälittävämmän jota en kehdannu tänne laittaa.. Ja joo haluisin koklaa niit hepoi joskus :( ja ps enkä kato wää :(

      Poista
    2. joo näytä!! ja oot tyhmä

      Poista
  2. Kivoja, tyhjentäviä vastauksia. :) Tuli ihan itsellekin uutta ajateltavaa! Ja toi tippumisvideo oli niin hauska. :---D

    VastaaPoista
  3. Ooh oot valinnu oikeen kaksosen<3 ja däni on ihkuautomaatti, se on hanipupu, ei mikää vaikee :)))) sun pitää mennä sil uudellee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on nam <3 mä en yhtää tykkää danielista :( en halua enää koskaan!

      Poista

Kommentoi ihmeessä, mitä pidit! :)