Sivut

torstai 14. maaliskuuta 2013

Uusien saappaiden tarvetta ja Kinkun tilannetta

Noniin, ettepä kauheesti ole innostunut tosta äänestys-jutusta, joten taidanpa ottaa sen pois ja keksiä itse jonkun erikoispostauksen. Kiitos kuitenkin äänestäneille!

Menin tiistaina Jennan tunnilla Kinkulla kavaletteja. Tehtiin paljon samoja juttuja mitä valkuissa, askelten laskemista ja niiden pidentämistä ja lyhentämistä. Suoraan sanoen, mulla ja Kinkulla on valkussa mennyt ne todella hyvin, oon osannut arvioida Kinkun askeleet tosi hyvin ja sain aina tarpeen tullen lyhennettyä tai pidennettyä sen askelta.

Nyt on Kinkku viime aikoina ollut huonona. Eläinlääkäri oli kertonut että sillä on hermosairaus, joka ei ikinä parane, hän kielsi myös Kinkulta peruuttamisen kokonaan.
Kinkku onkin viime aikoina (muutaman viikon sisällä) pukitellut ja ollut tosi haluton liikkumaan. Karsinassa se on melkein vaarallinen kun se potkii ja puree. Olen kuullut toisesta suunnasta sen satulan olevan huono ja sen seisovan ulkona ilman loimea jonka takia sen selkä on kipeä, eikä siksi halua liikkua kunnolla. Toisesta suunnasta kuulin sen haluttomuuden johtuvan tästä hermosairaudesta. Jenna kuitenkin tiistaina kertoi, että todettiin ettei Kinkulla olekkaan tätä hermosairautta ollenkaan. Nyt oon ihan ulapalla enkä tiedä mitä tekisin Kinkun kanssa, kun se ei ole enää normaali enkä saa melkein laukkaakaan enää nostettua.

Kavalettitunti meni oikeasti mielestäni huonosti. Kinkku todellakin oli haluton liikkumaan ja jouduin tuuppia sitä eteenpäin, josta se hermostu ja pukitti. Loppua kohti se rentoutu ja alkoi innostua kavaleteista. En saanut sen askeleita kohilleen, kun meillä oli tehtävänä laskea esim. kolme askelta ennen kavalettia. Mulla ei kertaakaan laskut olleet oikeassa, kunnes viimeisen kerran Jenna käski tulla uudestaan jolloin otin itseäni niskasta kiinni ja saatiin kerran oikein. Se oli ihan mukava lopetus.

Toiseen asiaan, eli siis mulla on ollut noi mun Mountain Horsen saappaat ehkäpä jotain kaksi, melkein jopa kolme vuotta. Niissä on narut katki (ei se ole ongelma, on mulla kuitenkin niitä lisää) ja ne on kuluneet ja kulahtaneet. Eivät enää mene pohkeesta loppuun asti vetoketjut kiinni ja ne ovat 5-10cm liian lyhyet.

Eli heitän ne nyt roskiin, vaikka ne ovat olleet erittäin hyvät. Maksoivat noin 200e, tilattiin Ruotsista ja en ole ollut muutakun tyytyväinen näihin estesaappaisiin. Onneksi mulla on mun talvisaappaat, joita käytän nyt ennenkun ostetaan minulle ens viikolla uudet saappaat. Onhan nuo talvisaappaatkin tosi lyhyet, mutta ainakin ne menevät hyvin kiinni.

Normaalit saappaat (kuva melkein puoli vuotta vanha)

Talvisaappaat (kuva joululta)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi ihmeessä, mitä pidit! :)